Blogg

Hvorfor bruke penger på en designer?

Hvorfor bruke penger på en designer?

Logoen din er bare en liten del av ditt totale uttrykk. En god grafisk profil er ikke jåleri og fjas. Har du et godt design, samt en ren og ryddig profil sier det noe om deg.
Logoen din er uansett det første inntrykket markedet har av selskapet ditt. Og du trenger å gjøre et godt inntrykk. Her er syv grunner til at du bør søke hjelp av en profesjonell designer når du skal lage logo, ny webside eller markedsmateriell:

1: Tidsklemma: Kalenderen din er overbooket. Det å produsere markedsmateriell blir en ekstra bør du skyver foran deg. En grafisk designer vil kunne ferdigstille prosjektet og sikre at du har markedsmateriell som letter noe av salgsjobben. Husk på at nettsiden eller annet grafisk er den ekstra selgeren som alltid er på jobb uansett tid på døgnet og uavhengig av ferier og helligdager.

2: Tid er penger: Har du råd til å la være? Du kan lære deg gratisprogrammene som kommer på maskinen din, men en grafisk designer har kompetansen, erfaringen og interessen som gjør at hun kan skape et bedre resultat på under halvparten av tiden du bruker på å lære deg programmet du skal bruke.

3: Gjør et inntrykk som varer: Du vil være unik, sikre at folk legger merke til deg. Kanskje du har konkurrenter som leverer nøyaktig de samme tjenestene/varene du har. Da hjelper det ikke å bruke Word art eller Clip art. Ved å bruke markedsmateriell som er unikt for deg og din bedrift får du folk til å huske deg, og ofte velge din vare/tjeneste først.

4: Profesjonelt uttrykk: Forskjellige logoer og fonter gir et uprofesjonelt uttrykk. En grafisk designer vil alltid ha en strategi bak designet for å visualisere dine tanker og ideer på best mulig måte.

5: Mangel på kompetanse: La oss si at du designer noe selv og sender det til trykk. Materiellet kommer tilbake til deg (gjerne rett før du trenger det til for eksempel en messe) med problemer du ikke kunne forutse. En designer vet hva som skal til for å få korrekt resultat med en gang, og innenfor deadline.

6: Øk salget: En designer vil hjelpe kundene å få mest mulig ut av ethvert prosjekt. Med både kompetanse, kreativ teft og erfaring som grunnlag ender du gjerne opp med et bedre sluttresultat enn hvis du hadde gjort det selv.

7: Stolthet: Har du noen gang vært i den situasjonen å sitte med et kjedelig og utdatert visittkort eller brosjyre? Ville du ha delt det ut med stolthet? Mest sannsynlig ville du gjemt det vekk. Alt markedsmateriell, din logo eller din webside bør være det beste for din bedrift/vare/tjeneste – du skal være stolt av å bruke det.


2 Kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.