Hvordan annonseringen fungerer
Uansett størrelse på selskapet, vil det være mulig å dra stor nytte av Snapchat Ads. Alt du i all hovedsak trenger er en personlig Snapchat-konto og en bedriftskonto. Du kan deretter sette i gang din kampanje gjennom Snapchats Ad Manager. Der velger du selv hva slags type annonser det er ønskelig å satse på, og du kan blant annet velge mellom:
- Bilde eller video-annonser (Snap Ads): Gjennom et enkelt bilde eller en video vil du kunne formidle ditt budskap i fullskjerm. Brukere kan enkelt «swipe up» for å besøke f.eks. en forhåndsdefinert nettside.
- Collection Ads: En shoppingannonse som lar deg legge inn bilde og informasjon om opptil 4 produkter.
- Story Ads: Har du mye du ønsker å formidle, kan selskapet gjennom story-annonsering dele 3-20 bilder eller video i story-format. Gjennom «swipe ups» vil brukere sendes videre til en nettside, nettbutikk eller liknende.
- Geofilter: Ved å lage et eget filter som er tilgjengelig for brukere, markedsfører du selskapets tjenester samtidig som du også engasjerer målgruppen og sikrer merkevarekjennskap. Gjennom å kjøpe et geofilter (også kalt stedsfilter) kan du gjøre filteret tilgjengelige i spesifikke områder til spesifikke tidspunkt, f.eks. til bruk under et arrangement. På den måten vil målgruppen din ta seg av videreformidlingen ved å benytte seg av filteret på bilder som sendes til venner og bekjente.
Hva du må huske på
Som du kanskje har innsett, er det enkelt å komme i gang. Det som er mer komplisert, er veien videre derfra. Hvilket budskap ønsker selskapet å formidle? Hva er målgruppen og hvordan nås denne på best måte? Hva slags annonsetype passer best, både med tanke på budsjett og effektivitet? Og, ikke minst, hvordan setter man sammen en annonse med riktige bilder og video?
Rising Bear tar seg av Snapchat-annonseringen
Rising Bear tar seg av Snapchat-annonseringen
Det er mulig å oppnå gode resultater gjennom Snapchat-annonsering, men det må gjøres riktig for ønskelig måloppnåelse. Gjøres det feil, kan du risikere at målgruppen får feil inntrykk av selskapet og at budskapet misforstås. Du kan også ende opp med å kaste penger ut av vinduet.
Det er ingen tvil om at det er en stor fordel å konsultere noen som har god kjennskap til digital markedsføring. Rising Bear er et fullservicebyrå som også er spesialist på annonsering på sosiale medier. Vi hjelper deg med alt fra det visuelle inntrykket til selve annonseringen. Kontakt oss i dag for et uforpliktende tilbud.
Ofte stilte spørsmål
Hvor mye koster annonsering på Snapchat?
Dette vil være avhengig av en rekke elementer, som hva slags type annonse du ønsker, hvor stor målgruppe du ønsker å nå er og hvor lenge du ønsker at annonseringen skal pågå. Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon.
Kan Rising Bear også bistå med videoannonser?
Absolutt! Vi tilbyr en rekke tjenester i tillegg til Snapchat-annonsering, og dersom du ikke har det rette materialet eller det riktige visuelle uttrykket, kan vi bistå deg. Kontakt oss for mer informasjon.
Hvilke andre tjenester tilbyr dere?
Benytter du deg av oss fremfor andre byråer er du sikret kompetanse som strekker seg vel utover Snapchat-annonsering. Vi har erfaring med digital markedsføring, webdesign, tekstbaserte tjenester, annonsering og visuelt uttrykk. Finn ut mer om tjenestene vi tilbyr ved å utforske nettsiden vår.