Blogg

Slik vokser du med Google Ads

Slik vokser du med Google Ads

Internett har i stor grad påvirket måten bedrifter og individer markedsfører seg på. Ettersom det er nødvendig å dirigere trafikk til din nettside for å oppnå suksess har online markedsføring utviklet seg til å bli en viktig investering for din bedrift. En rask måte å sikre besøkende er gjennom Google Ads-kampanjer. Slike kampanjer har mange fordeler, men er faktisk mer komplekse enn det kan virke som ved første øyekast.

Her er noen gode grunner til at du burde bruke Ads og hvorfor du trenger profesjonelle til å sikre at du får de beste resultatene.

Grunner til å bruke Ads

Såfremt de blir implementert riktig vil Google Ads-kampanjer ha god effekt.

  • Raske resultater – Den amerikanske nettbutikk-giganten Shop Factory Direct er et godt eksempel. For å sikre bedriftens vekst ble en spesialtilpasset Ads-kampanje igangsatt – som alene førte til en salgsøkning på 729%. Etter et rekordår i 2016 er de på god vei til å gjøre det enda bedre i 2017.
  • Økt merkevarekjennskap – Ikke bare sørger Ads-kampanjer for økt trafikk til nettsiden din, de sikrer også merkevarebygging. En studie gjennomført av Google konkluderte med at søkeannonser styrker merkevarekjennskap med 6.6% i gjennomsnitt.
  • Enkelt å måle avkastning på din investering (ROI) – Ved det meste av tradisjonell markedsføring er det vanskelig å måle suksess objektivt. Med digital markedføring og Google Ads er dette derimot noe du har full kontroll over. Du har oversikt over budsjettet, du vet hvem som har klikket på annonsen din, hvor trafikken kommer fra og hvilke søkeord som dirigerer mest trafikk.
  • Relevant trafikk – Med tanke på konvertering, som er når besøkende til din nettside gjennomfører en ønsket handling som for eksempel et salg, har du et forsprang. Besøkende som klikker på en søkeannonse har allerede vist interesse for produktet eller tjenesten du tilbyr. Det finnes en rekke annonseformat du effektivt kan benytte deg av for å skreddersy annonsene dine for potensielle kunder.

 Mer enn bare søkeord

Ads er ikke noe du kan hoppe rett inn i og forvente vellykkede resultater. Det krever en god del undersøkelser og planlegging før det fører til suksess. Her er et lite utvalg av hensyn du må ta i betraktning:

  • Hvert klikk koster – Uavhengig om det fører til salg eller ei betaler du hver gang noen klikker på annonsen din. Du må derfor være sikker på at annonsene dine tiltrekker seg målrettet trafikk – det vil si at de som klikker seg videre faktisk er interessert i ditt produkt eller tjenester.
  • Det finnes tegngrenser – Det betyr at annonsene dine må ha fengende og relevante overskrifter som er nøye utformet innenfor de begrensninger som finnes for å sikre at den viktigste informasjonen kommer tydelig fram.
  • Relevans er viktig – Relevans hjelper for å tiltrekke den riktige trafikken, samtidig som Google bruker klikkfrekvensen til å bestemme hvor nyttig nettstedet ditt er for besøkende. Selv om budet ditt er lavere enn en konkurrent, kan annonsen din bli oppført over deres hvis Google føler at nettstedet ditt er mer relevant.

Få eksperthjelp til å gjennomføre en vellykket Ads-kampanje

Det er mange hensyn å ta I utviklingen av en vellykket Google Ads-strategi. Du kan unngå å gjenta andres feil ved å ansette noen som har erfaring med å utvikle Ads-kampanjer som dirigerer og konverterer trafikk. For mer informasjon om hvordan du kan få satt i gang en Ads-kampanje, kontakt Rising Bear i dag. Du kan nå oss via kontaktskjemaet, på telefon +47 410 88 800 eller på e-post post@risingbear.no.


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.